Käytämme sivustolla evästeitä parantaaksemme käyttökokemustasi. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. 

Viestit ja Visiot

2016

INTOHIMONA, SIIS LIEKEISSÄ VIESTEIHIN & VISIOIHIN

Huppista-keikkaa! Klasulla on menossa jo 9. ja Hannallakin 6. vuosi Pelismossa, Juha-Mattikin on päässyt jo kolmannelle… Pitkä juoksu työssä kuvastaa tapaamme toimia, samalla tavalla me sitoudumme kumppanuuksiin & asiakkuuksiin.

Lue lisää...

2015

Maailma on globaali

Olen päivä päivältä yhä enemmän sitä mieltä, että Keurusseutu on upea paikka elää, asua ja yrittää! Kunta panostaa tulevaisuuteen investoimalla todella voimallisesti kouluihin ja päiväkoteihin, eikä yritysmaailmassakaan alavire ole päällimmäisenä.

Lue lisää...

2014

Small Crew - Big Results

Pelismo goes movies! Ryhdyimme heti vuoden alusta panostamaan täydellä teholla videokalustoon, suunnitteluun, kuvaukseen ja editointiin. Tiimiin tuli mukaan vanha tuttumme Jarkko Jortikka http://www.aiai.fi/, pelimies jo monista yhteisistä projekteista yritysvideoiden saralla.

Lue lisää...

2013

Täydellistä osaamista, onko sitä?

Vuosien varrella Pelismo on saavuttanut jo sen verran haluttavuutta, että myös työnhakijat uskaltavat meitä lähestyä. Sähköposti, puhelin tai tapaaminen ovatkin oivallisia tapoja kertoa itsestään, mutta ensivaikutelma tehdään vain kerran. Tokihan kesätyöntekijät joskus unohtavat kertoa nimensä, puhelinnumeronsa ja katsoa silmiin, mutta kyllä vaikutuksen osaa ammattilainenkin tehdä…

Lue lisää...

2012

Täyttä höyryä eteenpäin

”Metsä on se, mistä kaikki lähtee. Tuo yhtiömme 35 000 hehtaaria on meidän vihreän kullan varastomme, sillä lyömme kilpailijat ja otamme asiakkaat. Kuluttajan pitää oppia, että paperi tulee Serlachiukselta.”

Lue lisää...

2011

Onko työtä koskaan liikaa?

Kun toimeksiantojen määrä kasvaa, on se ongelma yrittäjälle – onneksi positiivinen. On kuitenkin pidettävä huolta, että työmäärä jotenkin säilyy hallinnassa. Tärkein voimavaramme on henkinen ja hyvinvointi on kaikkein tärkeintä. Mieleeni jopa juolahti, että Pelismo Oy voisi olla myynnissä yrityksenä. Tätä jopa valmisteltiin alustavasti.

Lue lisää...

2010

Asettuminen isien maille

Keuruun suunnalta alkoi enenevässä määrin tulla yhteydenottoja; ilmeisesti laadukasta mainostoimistoa kaivattiin. Tunsin lisäksi, että Keuruulla on hyvä yrittämisen ilmapiiri, jossa tahtotila vie eteenpäin. Olimme myöskin juuri saaneet talonrakennuksen päätökseen ja tässäkin projektissa virkamiesten halukkuus hyvään yhteistyöhön jäi mieleen.

Lue lisää...

2009

Kansainvälistä huippuosaamista pienistä kylistä

Suomesta puhuttiin tuolloin vain informaatiotekniikan edelläkävijänä. Toki paperi ja metsä ovat maamme selkäranka, mutta melko vähän pidettiin ääntä toimijoista joilla on näihin teollisuudenaloihin maailmanlaajuista voimaa sekä uusia innovaatioita.

Lue lisää...

2008

Komponenteista Kokonaisuuksiin

Olen aina ihaillut insinöörien osaamista. Pelkkä tekniikan koulutus ja tietämys ei vielä riitä: tarvitaan lisäksi kykyä mitoittaa ja soveltaa, lisäksi usein jokin ratkaisu on tehtävä mahdollisimman helpoksi käyttää. Olenkin varma, että henkilö jolla on teknistä osaamista ja kaupallisia kykyjä ei jää koskaan vailla työtä.

Lue lisää...

2007

Ovatko kaikki luovuuden lähteet Etelä-Suomessa?

Olimme pitkään tunteneet kaipuuta kotiseudun rauhaan. Vaikka työt olivat sujuneet hyvällä sykkeellä Etelä-Suomessa, oli syvällä sisimmässä tunne ettei näin voida jatkaa. Luova työ vaatii tilaa ympärilleen, hiljaisuutta ja luontoa. 2007 vihdoinkin päätimme toteuttaa muuton Mänttään.

Lue lisää...

2006

Kaiken takana on musiikki

Musiikki on aina ollut tärkeä osa yrittäjän elämää. Kun vuonna 1975 hankin ensimmäisen bassokitarani (Morris), oli se ensimmäinen askel luovuuden tiellä. Tähän päivään saakka soitetut noin 1100 keikkaa kertovat toki siitäkin, että soittaminen on ollut myös ammatti. Edelleenkin musiikki tuo minulle tunnetilan, joka on rentoutumisen ja vaikeidenkin ideointipalaverien avain.

Lue lisää...

2005

Tuhkasta merkkituotteeksi

Suurimpia tuotteistamisen menestystarinoita pieni toimisto pääsee tekemään ani harvoin. Kun sellainen sattuu kohdalle, muistaa sen mainita yhä uudelleen ja uudelleen. Erityisesti kun jätteestä, jonka hävittäminen maksaa rahaa, pääsee luomaan merkkituotteen…

Lue lisää...

2004

Martti Vainio: Piikkareita ja Tanssikenkiä

Martti Vainio oli ollut julkisuuden valokiilassa huippu-urheilijana ja yrittäjänä. Muistettakoon, että 10 000 metrin Suomen ennätys, 27.30,99 on edelleen hänen nimissään. Erityisesti Masa muistetaan Karstulan Lomakouheron isäntänä, joka kymmenessä vuodessa nosti tämän luonnonkauniin niemekkeen metsäpalstasta maan tunnetuimmaksi viihdekeskukseksi.

Lue lisää...

2003

Olisiko sittenkin kauppa, joka kannattaa?

BK-Control Oy oli automaatiotekniikan edelläkävijä ja kasvuhalukkuuteen kuului se, että alaan liittyvää tekniikkaa tuotiin ympäri Eurooppaa. Kilpailukykyä haettiin lujilla ratkaisuilla ja pääosin komponentit olivatkin erittäin lujaa tekoa. Tosin muistan erään sveitsiläisen valmistajan, jonka laatutasoa kuvaa se, että moottoreista 85% palautettiin aina takaisin Baseliin…

Lue lisää...

2002

Opasteet tehdään laadukkaasti

Silja Line oli tuohon aikaan imagoltaan Tukholman ja Tallinnanristeilyjen tyylikkäin toimija. Myös Itämeren nopein matkustaja-alus GTS Finnjet kuului laivastoon. Markkinointiin ja mainontaan käytettiin valtavasti voimavaroja – tästä virrasta pienenpieniä toimeksiantoja riitti myös Pelismolle.

Lue lisää...

2001

Moottorikelkalla maailmalla

Lumen päällä liikkuminen konevoimin on melkoinen etuoikeus maailmassa. Esimerkiksi Keski-Euroopassa se on täysin kielletty viranomaistehtäviä lukuun ottamatta. Pohjoismaissa hataraa reitistöä on sekä Ruotsissa että Norjassa, jossa kelkkailu tosin on tiukasti valvottua.

Lue lisää...

2000

Nopea facelift tehdään oikeilla materiaaleilla

Silja Symphony uusi kahvilansa Robert´s Coffeen konseptin mukaiseksi. Kalusteet ja linjasto uusittiin kertaheitolla, mutta kustannuksien minimoimiseksi remonttiin oli vain 18 tuntia aikaa. Lisäksi kalusteita ei ehditty maalata, vaan värimaailma tehtiin tarrakalvoilla.

Lue lisää...

1999

Kalaravintolat ja oluet

1990-luvulla olutravintolat olivat tulossa suomeen uudella innolla. Pelkät keskiolutkuppilat saivat haastajakseen keskieurooppalaiseen tapaan sisutetut viihtyisät pubit ja cafét. Näiden olutvalikoima oli myös aivan jotain muuta, mihin olimme tottuneet.

Lue lisää...

1998

Vihreää kultaa kunnioittaen – ammattitaidolla jalostaen

Mekaaninen puunjalostus on maamme kantavia voimia. On joka tapauksessa niin, että Suomen pinta-alasta on metsätalousmaata 78%. FAO:n määritelmän mukaan metsää on 22,1 miljoonaa hehtaaria eli neljä ha jokaista suomalaista kohti. Euroopan keskiarvo on 1,3 ha. Tämän vihreän kullan jalostusta tullaan aina tekemään tavalla tai toisella.

Lue lisää...

1997

Tuulilasin pyyhkimet uusiksi – kaikissa autoissa!

On aina ollut suuri etuoikeus tutustua idearikkaisiin ihmisiin ja usein he tulevat avoimesti kertomaan uusista innovaatioista. Ilmeisesti luova ihminen hakee kaltaistaan, sillä tarvitaanhan toki kaupalliseen menestykseen paljon työtä ja onnistumista.

Lue lisää...

1996

Suhdetoiminnan suurvisiiri – neljällä tassulla!

Kaikki liiketoiminta tapahtuu ihmisten välillä ja niinpä onnistumisen ensimmäinen edellytys on luoda hyviä suhteita. Kaikki perustuu luottamukseen, eikä näin ollen ole väliä missä näkee sen oikean langanpään johon tarttua. Useinhan on niin, että ei edes tiedä tarttuneensa tilaisuuteen – vasta jälkeenpäin tajuaa miten asiat kehittyivät.

Lue lisää...

1995

Nuorkauppakamarista liiketoimintaan

Nuorkauppakamari on nuorten aikuisten kansainvälinen kouluttautumisjärjestö. Se pyrkii vaikuttamaan yhteiskuntaan positiivisesti kehittämällä jäsentensä johtamistaitoa, sosiaalista vastuuta, yrittäjyyttä ja kansainvälisyyttä. Nuorkauppakamarin kansainvälisiä jäseniä ovat olleet esimerkiksi Bill Clinton, Charles Lindbergh, Kofi Annan, ruhtinas Albert, Jacques Chirac, Al Gore ja Howard Hughes.

Lue lisää...

1994

Siirrytään väriesitteiden aikaan…

90-luvun kokeneilla ammattilaisilla oli vielä tuore muistijälki, miten lehden tekstit ladottiin metallisilla kirjaimilla – yksi kerrallaan ja käsityönä. Tarvittavien vedoksien tulostaminen oli vielä tuohonkin aikaan vaivalloista ja paras laatu saatiin tekemällä se painofilmistä. Tulostimet olivat äärimmäisen kalliita ja vain muutama harva kykeni tekemään värillisistä painotöistä vedoksen, ns. cromaliinin. Tähän vielä lisättäköön, että noina vuosina itsekin ajelin paikasta toiseen viemällä painofilmejä esim. lehtiin, kirjapainoihin, tarran tekijöille jne.

Lue lisää...

1993

Tekisitkö meille tuoteluettelon?

Tehdessäni hankintatyötä BK-Control Oy:ssä, loimme hyvin toimivat suhteet moniin laite- ja tietokonealan toimijoihin. Pelismo Oy:n alkutaipaleella olikin luontevaa ottaa yhteyttä näistä parhaimpiin ja kertoa kuulumisia. Logistiikka-alan kokemus johti jopa opetus- ja konsultointitehtäviin esim. Markkinointi-Instituutissa. Samalla tunsin saavani takaisin opiskeluun kuluneita varoja, olihan (ja on edelleen) kyseinen kouluttaja yrityksemme käyttämä laadukas opinahjo.

Lue lisää...

1992

Euroopan Ympäri –pelistä kaikki alkoi

Pelin tarkoituksena on kerätä ”Euroopan Tähtilippu” matkalla Euroopan ympäri. Matkan lähtö- ja päätepisteenä on Suomi. Lippu koostuu kolmesta osasta, jotka kerättyään pelaaja voi aloittaa kotimatkan. Roomassa on jokaisen pelaajan käytävä. Pelin voittaa se pelaaja, joka ensiksi on tuonut Tähtilipun kotimaahan Brysselin kautta.

Lue lisää...

Mainostoimisto Pelismo Oy | Keuruuntie 12 B6, 42700 Keuruu | info(at)pelismo.fi